دیدارهیات بلندپایه نظامی کشور چین با امیر دریادار حبیب الله سیاری

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 



اعضای هیات بلندپایه نظامی کشور چین عصر یکشنبه با امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کردند.

دریادار سیاری درحاشیه این دیدار درگفت وگوبا خبرنگاران افزود: در این دیدارهماهنگی هایی انجام شد تا از توان هر دو نیروی دریایی در زمینه های مختلف به ویژه دانش و تبادل استاد و دانشجو برای حضور در دوره های آموزشی دریانوردی در ایران و چین همکاری های مشترکی انجام شود.

وی اظهارکرد: در این دیدار در زمینه های فنی، تعمیر و نگهداری شناورهای سطحی و زیرسطحی مذاکراتی را داشتیم که به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور گسترش همکاری های مشترک و دوجانبه بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین در بحث اطلاعات و فناوری مذاکراتی انجام شد که دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

امیردریا دار سیاری ادامه داد: مذاکره در مورد برگزاری تمرین های مشترک امداد و نجات دریایی و حضور ناوگروه های صلح و دوستی در بندرهای دو کشور نیز از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این دیدار در بحث همکاری های دو جانبه به منظور کاهش پدیده زشت دزدی دریایی در منطقه خلیج عدن نیز مذاکراتی صورت گرفت که این مذاکرات در تبادل اطلاعات در مورد محل حضور دزدان دریایی در منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به کمک هر دو نیروی دریایی خواهد آمد.

امیردریادارسیاری تصریح کرد: حضور درمنطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن نیازمند همکاری های دوجانبه و مشترکی بین نیروهای دریایی حاضر در این منطقه است که در این جلسه با بررسی نقاط ضعف و قوت دو نیرو، حضور خود را در منطقه یاد شده مورد ارزیابی قراردادیم.

در ادامه این دیدار دستیار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین گفت: این نخستین باری است که یک هیات بلندپایه نظامی و آموزشی از کشور چین برای گسترش همکاری های دوجانبه آموزشی و پژوهشی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است.

وانگ دنگ جون افزود: دو نیروی دریایی ارتش ایران و چین دارای زمینه ها و نقاط اشتراک فراوانی برای گسترش همکاری های مشترک و دو جانبه هستند.

وی تصریح کرد: با تلاش نیروی دریایی دو کشور دوست ایران و چین هم اکنون سطح همکاری های مشترک دوجانبه در زمینه دریانوردی و مبارزه با پدیده زشت و شوم دزدی دریایی در منطقه خلیج عدن ارتقا پیدا کرده است.

وی در مورد گسترش سطح روابط و برنامه های آینده دو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری خلق چین گفت: در این دیدار و دیدارهای گذشته قرار شد در زمینه های تبادل هیات های عالیرتبه نظامی و برگزاری رزمایش مشترک ناوی همکاری های مشترک خود را گسترش دهیم.

دستیار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین افزود: همانطور که امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح دادند: در برخی زمینه ها همکاری های لازم و مشترک آغاز و در برخی موارد دیگر نیز در حال تدارک انجام آنها هستیم.

وی اظهارکرد: با ادامه این گونه دیدارها و در آینده نزدیک با تلاش نیروی دریایی ایران و چین همکاری های مشترک و دو جانبه این دو نیرو در زمینه های نظامی ، مشاوره ای و نظایر آن گسترش می یابد.

وی یادآورشد: قرار است این هیات بلندپایه نظامی کشور چین که میهمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است در مدت اقامت سه روزه خود از دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، مرکز آموزش درجه داری نیروی دریایی ارتش در رشت ، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ( دماوند) در بندر انزلی و مرکز آموزش تکاوران و تفکنداران دریایی در منجیل بازدید کند.

این درحالیست که در22مهرماه گذشته جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش چین در راس هیأت بلندپایه نظامی این کشور با امیر دریادارسیاری دیدار کرده بود.

بنابراین گزارش،فرمانده نیروی دریایی کشورمان نیز سال گذشته با سفر به چین، ضمن دیدار با فرماندهان عالیرتبه نظامی این کشور از برخی مراکز نیروی دریای ارتش چین نیز بازدید کرده بود.




برچسب‌ها: آسمانیهانداجاچین

تاريخ : دو شنبه 23 آذر 1394 | 19:42 | نویسنده : سعید علوی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت